- Andre Group nettsteder
Siden selskapets grunnleggelse i 1958, har Elecnor og alle dets ansatte følt et engasjement og forpliktelse til å drive virksomheten i henhold til de høyeste etiske standardene og i samsvar med gjeldende lover i de territoriene og landene selskapet opererer i. De sikrer at menneskerettighetene blir fulgt og forsvart, og at arbeidstakerrettighetene blir respektert. De opptrer med aktsomhet, profesjonalitet, integritet, kvalitet og omsorg for miljøet, med konstant fokus på yrkesrettet helse og sikkerhet, bekjempelse av korrupsjon og sosialt ansvar.
Denne forpliktelsen er ikke valgfri. Elecnor bruker en nulltoleranse-tilnærming for uakseptabel atferd når det gjelder etikk og integritet, og forventer at ansatte og tilknyttede parter oppfører seg i tråd med prinsippene i retningslinjene for etikk retningslinjene for samsvar.
Elecnors forpliktelse til å bekjempe korrupsjon og bestikkelser er basert på disse prinsippene og verdiene, og er angitt i retningslinjene for etikk og retningslinjene for samsvar, som fastslår at:
Elecnors samsvarsystem er organisasjonens hovedverktøy for bekjempelse av korrupsjon og bestikkelser. Som et tegn på forpliktelsen deres til dette formålet, synet deres om kontinuerlig forbedring og for den nasjonale og internasjonale referanseindeksen deres innen samsvar, ble Elecnor, i januar 2018, det første spanske selskapet i sin sektor til å oppnå sertifisering under UNE-ISO 37001 Anti-Bribery Management Systems-standarden, den fremste og strengeste internasjonale sertifiseringsstandarden for koordinering av styringssystemer i samsvar og korrupsjonIn.
I tillegg mottok Elecnors samsvarsystem UNE-19601 Management System for Criminal Compliance-sertifiseringen, i januar 2019, som er referanseindeksen i Spania for utforming og koordinering av kriminalsystemer og strafferisikoforebyggende systemer, og basert på de høyeste internasjonale standardene på dette området
Alle Elecnor-ansatte må rapportere irregulære praksiser eller atferd, eller potensielle forbrytelser de er klar over eller har vært vitne til. Elecnor har en prosedyre for slike saker, som gjør at alle ansatte kan kommunisere konfidensielt, i god tro og uten frykt for straff. Enhver atferd som ikke er i tråd med loven, Elecnors etiske retningslinjer, reglene de er basert på, retningslinjene og prosedyrene som utvider dette, vil bli tatt hånd om.
Ansatte i organisasjonen kan også bruke denne fremgangsmåten til å stille spørsmål, eller foreslå forbedringer til eksisterende interne kontrollsystemer. Eventuelle forslag eller spørsmål kan sendes til codigoetico@elecnor.com eller via posten til Apartado de Correos nº 266-48080.